vrijdag 29 mei 2026

De Dictaphone 2

 Ik was op een kort tijdsbestek 3 maal gevallen. waarvan 1 keer had ik mijn schaambeen en bekken gescheurd en een keer had ik een rib gekneusd. Mijn huisarts vond het nodig om mij naar de Geriatrie te sturen, ik kon kiezen tussen Meander, of het Zuyderland. ik koos voor het Zuyderland, want bij meander daar wist ik sowieso van dat me discrimineren. Ik moest van te voren een formulier in vullen waar ik van te voren te kennen gaf dat ik zou wensen dat ik wat minder gediscrimineerd werd in Zuyderland. 

Toen ik die dag er moest zijn, kreeg bik een arts assistent die blijkbaar moeite had met transgenders. ik had ze de voordeel van de twijfel gegeven, want ik had immers de wens uitgesproken dat ik niet meer gediscrimineerd zou worden door Zuyderland. maar na de eerste aanspraak met Meneer heb ik de dictafoon maar aangezet. Er was ook een keer bij dat ze helemaal niet wist dat ze het deed. ze ontkende glashard. in de middag sessie heb ik haar voorgesteld om mijn voornaam te gebruiken, dat ging even goed en toen ging ze weer de fout in. 's middags heb ik nog even gedacht, om maar geen aangifte te doen, omdat het gesprek met de arts en de fysiotherapeut hardstikke goed ging, maar toen het 's middags na het aanreiken van een oplossing toch weer mis ging heb ik aangifte gedaan. het moet maar eens afgelopen zijn. met de constante ontkenning van mij als vrouw. ik heb er helemaal genoeg van. het is al erg genoeg dat ik overal uitgesloten wordt. dit kan er niet bij. ik heb met de dictafoon gewoon alles opgenomen het is nu bij het discriminatie bureau. wat ze er mee aan doen weet ik niet, als er maar iets mee gedaan wordt, want anders verandert er nooit wat. 

Er was nog een feit waarom Zuyderland de plank volledig mis sloeg. ze vroegen aan mij of ze een echo konden maken van de blaas om te kijken of er nog resturine in zit. ik zeg daar doen we niet aan mee. want ik schakelde meteen, mannen met een vergrote prostaat hebben daar last van, maar ik ben geen man, ik ben een vrouw. ik heb het vrouwelijk hormoon en als je het vrouwelijk hormoon heb, dan krimpt de prostaat. dus er kan niks achterblijven, bij mij sowieso niet ik katheteriseer, toen ik dat zei was het goed, maar als ik dit niet zou doen dan is het gewoon discriminatie van het ergste soort, je mag van Zuyderland vrouw zijn, maar in hun visie blijf je man, um van zu kotsen. 

nu hebben ze op 2 november een CT-scan gemaakt van mijn hoofd en op 28 april gaat de arts in het afsluitend gesprek me vertellen, dat ik in mijn leven 5 Tia's had gehad, want dat zagen ze op de scan. Misschien dat ik daarom nu zo slecht loop, maar voor de rest heb ik nergens last van. kan nog normaal denken en er valt nog niks uit, op die kuitspier na rechts, die valt wel uit af en toen, maar ik heb een rollator nu, voorniks gekregen van mijn buurman. Daar loop ik nu mee  en daar loop ik sneller mee als zonder. Met het ouder worden komen de gebreken, zo is dat nu eenmaal. maar zolang ik geen dementie heb, is alles OK. ik leer nog goed op een morgen had ik me Affinity 3 lay-out onder de knie. daar hebben anderen een studie voor nodig van 1 jaar. nu moet ik wel er bij zeggen dat ik in 1986 met pagemaker werkte en veel is niet verandert. maar als ik me dat nog kan herinneren, is er toch niks aan de hand. of niet soms.  

De Dictaphone

Weet je er is een middel om discriminatie tegen te gaan. ik ga alles opnemen, waar ik ook ben, daar is de draagbare bandrecorder niet meer voor nodig. we hebben een iPhone en een Apple Watch met mobiel netwerk. dus ik zet nu altijd mijn dictaphone aan waar ik ook ben. mijn AppleWatch slaat het op in de cloud en mij iPhone ook. en in Imovie haal ik de fragmenten er uit die ik nodig heb, want in Imovie kun je ook alleen een geluidsbestand exporteren. Hier kwam een Meanderwerkbegeleidster met een moslima, de laatste wil niet bij een transgender werken, mij ff vertellen dat mijn kastjes vies waren. mijn kastjes vies vroeg ik met verwondering, want ze zijn niet vies, boven dien mag een medewerkster niet zonder mijn toestemming in mij kastjes komen, dat is privacy, nee dat mocht wel beweerde ze en ze haalde de Meanderklapper erbij en ze las het voor. ze was alleen een stuk van de regel bewust vergeten, nu ging ik daar verder niet op in, iemand die ik niet kan vertrouwen en achter mijn rug om naar een begeleidster te gaan om mij aan te schijten, hoeft hier niet meer te komen. Ik heb nog er over gehad dat ze me discrimineerde, door me met meneer aan te spreken, maar dat wist ze niet dat dit discriminatie was. Maar wat ze niet wisten was dat ik het gesprek opgenomen had op mijn iPad. als je al een huis vol electronica hebt moet je er gebruik van maken, de moslima had ik overigens ook opgenomen, dus toen ze me met meneer aansprak had ik haar kunnen aangeven wegens discriminatie. Ik had 2 maal een mail geschreven aan het hoofd van de managers van Meander dat ik een verontschuldiging wilde over het getoonde gedrag van de werkbegleidster, maar er kwam geen reactie, ik heb weken gewacht, maar een reactie bleef uit, totdat ik schreef dat ik het gesprek had opgenomen en ik kon aantonen dat de werkbegeleidster de boel bedroog en aangezien ik dit als discriminatie beschouwde ging ik dat doorgeven aan het discriminatie bureau. want ik was het nu toch wel beu met dat gedoe, dat ik overal de schuld van krijg, terwijl de hulp in kwestie van wegen hun geloof niet bij wil werken. 

Binnen een dag kwam er nu wel een reactie. het kon dus wel. dus iedereen die een dictaphone op je telefoon heeft of een Watch die dat kan, neem gesprekken op. Het mag, je hoeft niet om toestemming te vragen. zeker als je bij de LHTBIQ+ mensen hoort, neem gesprekken altijd op. telefoongesprekken neem ik ook op,  daar heb ik een Pocket voor gekocht die neemt alles op. 

vrijdag 22 mei 2026

Molenberg de wijk of wijkraad Molenberg.

 In Kerkrade doen ze wijkraden kiezen, in Heerlen worden ze aangewezen. Meestal mannen die ruzie met hun vrouw hebben en liever de deur uit zijn, dan thuis een poot uit te steken. Dat aanwijzen is nog een overblijfsel van de SP heerschappij. Daar hebben leden ook niks te vertellen en regelt een clubje rondom Marijnissen nog steeds alles. 

Ene Aduard C. Vroeg mij of ik een nieuwsbrief kon maken een boekje en de website kon onderhouden, ik zei ja dat kan ik. Dus op de vergadering gaven ze me een paar boekjes mee en ik maakte een concept van het boekje. Ik had een printer nodig, daar was budget voor. Schreef hij in een mail. 


Gisteren was ik bij hem. Voor het boekje hadden ze iemand anders gevonden. Mij hadden ze niks vertelt. Nee dat doet Aduard niet. Aduard is achterbaks. Natuurlijk ontkent hij alles. Hij heeft me niks gevraagd. Hij heeft ook geen boekjes mee gegeven, zei hij. Op zo’n mens kun je niet bouwen, die liegt zijn leven bij elkaar. 

Wat me opviel gisteren dat hij met iedereen ruzie heeft. Mensen bedanken voor de werkgroep en hij weet niet waarom. Ik weet nu wel waarom. Aduard is niet te vertrouwen. Kom je hem tegen, loop met een weide boog om hem heen. Want dit mens deugt niet. 

Het patroon heb ik alles eerder beschreven, het is iedere keer hetzelfde, er wordt vanalles beloofd en als je dan aan de slag gaat dan hebben ze te niet gezegd en dan begint de pesterijen. daar bedank ik voor. als Transgender ben je gewoon een tweederangs burger die was zo dom om van geslacht te veranderen, dan wordt je uitgesloten, dan hoor je er niet meer bij. Zo gaat dat in de wereld van vandaag. 

Maar kwaad maakt het me toch, iedere keer opnieuw. 


zaterdag 17 januari 2026

Narcistisch gedachtengoed bij Meander.

 De hulp in het huishouden kan ik vergeten. Vind ik dat erg? Nee. Want wat moet je met een organisatie die liegt en bedriegt en mensen discrimineert.  Ik had ze even nodig, omdat ik niet kon lopen. Maar nu dat weer gaat, doe ik het zelf weer. Veel geleerd in die 5 weken. Ik had de gemeente ingelicht over de periode dat ik geen hulp had, dat had meander blijkbaar niet doorgegeven. Over gratis geld heb ik het al eens eerder gehad. Dat is overigens heel makkelijk op te lossen door de gemeente je laat de medewerkers stempelen, dat moet de thuiszorg ook doen en dan reken je af op de gewerkte uren. Daar zou de gemeente miljoenen mee besparen. En dan konden ze meteen dat foute contract met de thuiszorg organisaties veranderen. Nu wordt er een klapper bij de cliënt gelegd, die nooit gecontroleerd wordt. Maar dan gaat de data rechtstreeks naar een computer van de gemeente. R at haar boterhammen altijd in mijn tijd. L was 1,5 uur aanwezig en schreef 3 uur op. 1,5 uur gratis voor L. J wilde naar 2,5 uur naar huis, toen ik zei ik dacht dat ik 3 uur had, meende ze dat ze onheus was behandeld. Y. Schond mijn privacy met goedkeuring van haar chef. En meende dat ze smerig waren. Nee mijn kastjes zijn niet smerig, hoogstens het gedachtengoed wat zij er op na hield. Dat ze niet mocht discrimineren op geslacht wist ze niet. Als je je niet wilt aanpassen aan de Nederlandse wetgeving, kun je beter terug gaan waar je vandaan komt. G de chef van de managers meende dat ik Meander in diskrediet bracht, waarop ik heb terug geschreven, dat doen jullie zelf. Maar weetje dat is narcisme je mag iedereen tiranniseren, maar zoals wij het doen is het enige juiste. Bij hun is de hulp koning en de cliënt een object waar ze geld aan kunnen verdienen.  Die kunnen ze trappen en schoppen. Ik zocht eens naar de reviews over meander. Ik ben niet de enige. Dat is zeker. 

maandag 15 december 2025

Je bent moslim en je komt terecht bij een transgender

 De pesterijen van meander houden niet op. Sturen ze me tot 2 maal toe een moslim, niet dat iets tegen moslims heb, maar moslims hebben iets tegen mij.  maar dat heb ik ze gezegd . Dus de ene zei dat ik ze onheus behandeld had, wat niet waar was en de andere kwam met haar begeleider, mij vertellen dat de kastjes niet schoon waren die zij zelf hadden moeten schoonmaken. Mij niks vragen, van moet ik de kastjes ook schoonmaken, gewoon achterbaks onwaarheden vertellen, want mijn kastjes zijn schoon. maar dat wat ze moest doen heeft ze niet gedaan.  kijk ik weet wel wat er achter steekt Moslims willen niet werken voor mij.  Zeg dat dan gewoon, maar dat kunnen ze niet, want dan zegt meander, daar hebben we niks meet te maken. Ik poets goed zei ze nog. de stofzuigers zijn niet leeg gemaakt. Wat heb ik daar dan aan, niks. de WC is niet schoongemaakt. de badkamer was schoon, volgens haar, maar op het gordijn zitten grote schimmelvlekken, heeft ze niks aan gedaan. in het putje van de wastafel ligt rotzooi, op de mat ligt stof. ze heeft totaal niks gedaan, mijn slaap kamer is niet gezogen. laat ik maar over ophouden. 1,5 uur een keuken schoonmaken, dat had ze gedaan, maar ze was de afzuigkap vergeten daar zat een laag vet op. die is nu weg nu ik weer kan staan, maar als je in een rolstoel zit, gaat dat natuurlijk niet. en dan vallen ze over kastjes die schoon zijn. 

donderdag 27 november 2025

De dictatuur van een Monopolist

Vandaag krijg ik weer een nieuwe hulp voor het huishouden. Een pietje (ander naam) is een man. Die heb ik 2 weken en dan krijg ik weer een Moslima. Dat is niks anders dan pesten. Ik had een hulp, R.B heette ze, maar R.B maakte misbruik van mijn vertrouwen en dat moet je niet doen, want vertrouwen is alles als je een vreemde in huis hebt. Daarna is het huilen met de pet op. Ik kreeg eerst bezoek van ene ....., wat haar functie toen was was me onduidelijk, maar nu weet ik dat ze de manager van managers is van de hulpen in de huishouding. Ik zou zo weer een ander krijgen, maar niets was minder waar. In het gesprek meende ze te moeten zeggen of ook een man goed was als hulp en ik zei. Ik heb niks met mannen en wat krijg ik nu een man. En waarom pesten ze me, dat komt, omdat ik aangifte wegens discriminatie had gedaan tegen de manager, omdat ze me constant aansprak met meneer Crutzen, dat mag niet als je vrouw ben. Het niet erkennen van een geslacht noemt men discriminatie. Dat begrijpen ze bij Meander niet. Nu maakt het me totaal niets uit wie hier komt poetsen, of het nu een man is of een vrouw, ik kan met allebei even goed opschieten, per slot van rekening ging ik vroeger ook als man door het leven, ik was er wel geen maar de buitenwereld meende van wel. Na 2 weken komt dan een Moslim vrouw. ik heb dan wel gezegd dat het voor die moslim vrouw misschien niet zo leuk zou zijn, want ik heb een hond en ik ben trans, maar dat boeide niet. De vorige was ook een moslima, en die vond het niet leuk en daar kreeg ik natuurlijk de schuld van, want de hulpen hebben het nooit gedaan. De moslima begint om 9 uur op de maandag, ook hier proberen ze me mee te pesten, want in het gesprek met mevr. .. had ik gezegd dat ik het liefste om 11 uur had , maar nu maakt het me niks uit, want ik ben toch altijd om half zeven op met de hond gaat de buurvrouw. dus laat ze maar komen om 9 uur en de hond, het onreine dier, volgens de moslims, nou die blijft gewoon rondhuppelen hier. Dus ook die zal niet lang blijven en ook hier krijg ik schuld van.
Het probleem van het tekort aan mensen wordt veroorzaakt door het feit dat iedereen gebruik kan maken van de zorg, zonder dat naar het inkomen wordt gekeken. Als men de zorg inkomens afhankelijk zou maken dan was dat monopolistisch gedoe voorbij. Ik hoop dat een nieuwe regering dat ook gaat doen.

ik vraag me dan toch wel af wie hier gepest wordt. Mij of de mensen die hier komen werken, maar dat zien ze bij Meander niet, daar zijn ze gewoonweg te dom voor. 

zaterdag 8 november 2025

Manager Hulp in de huishoudin Molenberg van Meander discrimineert Transgenders.

 Ik had na 1,5 jaar eindelijk een hulp in het huishouden gekregen. Degene die ik kreeg poetste slecht en kletste veel. vertelde me niet wat ze kapot maakte en loog over haar vakantietijden. Ze creëerde gevaarlijke situaties voor mij en mijn hondje. na 1 jaar en 3 manden zei ze tegen mij dat ze 1 week op vakantie ging, maar toen ze moest komen kwam ze niet en bleek ze 3 weken weg te zijn en toen ben ik maar zelf gaan poetsen en kwam er achter dat mijn slaapkamer nauwelijks gezogen was op de plinten lagen bergen volle stof, ik haalde een hele stofzuiger zak van de kamer af, dat kon niet van een week zijn. de achterplank van mijn bed zat los. dat betekend dat het bed pardoes in elkaar kan vallen en mijn hond die graag onder dat bed kruipt zou morsdood kunnen gaan bij zo'n ongeluk. dat is onvergefelijk.Nu hoefde ze niet veel te doen, ondanks dat ik strijkservice heb, deed ik die zelf. ze hoefde alleen maar de was in de machine te doen en er uit te halen en naar boven te brengen. want dat kan ik niet meer. maar toen ze niet kwam opdagen, moest ik dat zelf doen met een ongeluk wat gelukkig goed afliep. ze moest de WC bij houden de badkamer en de kamers zuigen en hier beneden ook ff met een dweiltje er door heen. ik ben geen muggenzifter en er steeds op vertrouwd dat ze het goed deed, maar dat laatste was een vergissing. Mijn hulp was Ramona B. mocht je ook iemand krijgen die zo heet dan ben je gewaarschuwd. 

Ze heeft bij mij meer gekregen dan misschien gebruikelijk is. Sinterklaas cadeau 150, euro. Verjaardagscadeau 50 euro, een bos bloemen, toen ze 1 jaar hier was 35 euro, die had ze nog nooit gehad, bij geen enkele klant. 

Volgens haar moest ik 93 jaar worden, want dan ging ze met pensioen. ik denk dat ik dan onder de stof bedolven zou zijn geweest.  

Maar blijkbaar worden gesten als blijk van waardering omgezet in luiheid Ik weet niet hoe dat werkt. Toen kwam er iemand op bezoek van Meander die zeiden dat ik binnen een korte tijd iemand anders kreeg, maar we waren ondertussen 2 maanden verder en nooit meer wat gehoord van Meander, dan moest ik het zelf maar weer doen, maar je merkt dan toch dat sommige dingen niet meer gaan en je echt hulp nodig hebt al was het maar om jezelf te motiveren.  

Nu kreeg ik zondag een ongeluk in huis waardoor ik niet meer kan lopen omdat mijn schaambeen gescheurd is en de scheur doorloopt naar het bekken. Mijn buurvrouw die zelf bij meander werkt vroeg aan mij of ik nu hulp in het huishouden had en ik zei nee. Nu heeft ze opgebeld en eens met de vuist op tafel geslagen dat het niet kon dat ik nog geen steeds hulp had. Ik kreeg een Monique V aan de lijn de manager van het team van de Molenberg van hulp in het huishouden. Die Monique daar moet je voor uitkijken ze liegt en bedriegt de hele wereld bij elkaar. Ze gaat er sowieso vanuit dat iedereen die ouder is dan 65 Alzheimer heeft, maar ik denk eerder dat zij dat heeft.

Ze kwam bij me op bezoek, sprak me voortdurend met meneer aan corrigeren hielp niet, ze had het over hij enz. daaruit blijkt al dat ze niks heeft met transpersonen. Deze persoon heeft transgenderhaat. daarom duurde het ook zolang, voordat ik een nieuwe kreeg en als mijn buurvrouw niks gezegd had, dan had ik nog steeds geen. de eerste keer werd ze gedwongen door de wethouder en nu, omdat mijn buurvrouw belde. toen ze topbezoek kwam mocht bik de dag zelf kiezen en ik zei maandag 11 uur. dat kon niet het werd dinsdag 11 uur. ik heb gevraagd om me dat schriftelijk te geven, deed ze niet want ze was eerlijk, dat is ze absoluut niet, want toen ik opbelde om dinsdag af te zeggen, hoorde ik dat het donderdag was, maar dat was niet afgesproken. ik een klacht ingediend, toen kreeg ik haar aan de telefoon, weer meneer Crutzen ik ben niet meneer Crutzen ik ben mevrouw Crutzen, maar nogmaals het is alsof je tegen een een muur van haat praat. 

Het was de donderdag, de dinsdag hadden we niet afgesproken meende ze te moeten zeggen, we hebben het helemaal niet over de donderdag gehad,  zei  ik. waarop ze zei, op de donderdag en anders niks. ik zeg OK, maar ik had deze afspraak wel graag schriftelijk. Ze heeft het toegezegd, maar ze heeft het niet gedaan. Deze vrouw moet niet op deze post zitten, je transgenderhaat moet je thuislaten in je werk. alle mensen zijn gelijk volgens de grondwet en ik heb meteen daarna aangifte gedaan wegen discriminatie. 

De Dictaphone 2

  Ik was op een kort tijdsbestek 3 maal gevallen. waarvan 1 keer had ik mijn schaambeen en bekken gescheurd en een keer had ik een rib gekne...